Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua. First time aku rasa nak share kisah ''Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60" . Untuk pemilihan tudung kali ini,aku memilih tudung dari FLYNN by Shazreen Fazlynda. Disebabkan material tudung ini dari dull satin, aku sangat-sangat happy sebab sebelum ni pemilihan baju blouse aku pun dari dull satin dan material ni memang membuatkan aku nampak lebih elegen,eh :P


Tapi seriously, aku memang suka dengan material dull satin ni. Entri kalini, aku nak tunjuk la cara pakai tudung bawal bidang 60,sebelum ni aku ada gak jual bawal satin,tapi aku stop sebab aku nak fokus pada blog aku ni haaaa(gituh)...masa aku niaga tuari.. memang ramai jugak la yang cari tudung bawal bidang 60 ni.. dannn haaaa,kalini ampa yang nak cari tudung bawal bidang 60 mai baca sini...


FLYNN by Shazreen Fazlynda 



FLYNN by Shazreen Fazlynda
Besarkan? 



Satin Modesto



Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60 banyak cara sebenarnya, tapi aku tetap memilih gaya yang simple dan nampak bergaya. Sebenarnya, walaupun kita menggayakan tudung bidang 60 ini dengan gaya simple tapi ianya tetap nampak bergaya walau dimana sahaja. ^__^


Dah jomlah kita tengok 3 cara pemakaian tudung bawal bidang 60 pilihan Mek Onie somei (perasan,haha)



Gaya 1: Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60
Make sure lipat segi tiga :D

Gaya 2: Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60
Make sure lipat segi empat tepat ye :D
* haaaaaa...well, mulut memang gitu lerr kalau pakai tudung.. hahahahahaha

Gaya 3: Cara Pakai Tudung Bawal Bidang 60
Make sure lipat segi empat tepat jugak ye :D



So,mana pilihan kakak-kakak semua? Kalau aku,aku sendiri suka gaya 3 tu, hehe...lawa tak material dull satin ni? Dari tahun lepas, aku memang suka material dull ni,puas hati sangat... Kot korang nak cari tudung bawal dull satin bidang 60,aku sarankan korang memilih FLYNN by Shazreen Fazlynda  Modesto Purple. 

Fuh! first time buat tutorial cenggini,semoga ampa paham la noh... Kalau korang perasan, baju yang aku pakai tu pun dari dull satin! Lawa hokay! ingat nak beli koleksi warna lain lak untuk koleksi baju aku,ekekekeke... Okaylah,itu sahaja dari saya.Haaaa,kalau nak tau..warna tudung bawal bidang 60 dari FLYNN by Shazreen Fazlynda yang paling laris adalah warna hitam dan merah ! Tapi aku tetap memilih warna purple! Sebab aku suka warna macam ni!hehe..Semoga banyak lagi warna pastel yang akan datang.. :D

Yang penting! senang bentuk,besaq dan material dia best baq hiangggg :D





Jom tengok koleksi dari FLYNN by Shazreen Fazlynda di




Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com

14 ulasan:

  1. Weh cantik! Aku rasa aku patut pakai tudung mcm ni dah

    BalasPadam
  2. cantek la Mek Onie. Kak Moon suka tgk yg nom 3 tuh. Nanti ley la cuba style cam Mek Onie ajar ni

    BalasPadam
  3. Ini lipat segi tiga atah lipat dua jer sis..(:

    BalasPadam
    Balasan
    1. yang first je lipat segi tiga..yang gaya 2 dan 3 lipat segi empat tepat,hehe

      Padam
  4. kita suka yang no 3 tu jugak.. kipidap dont gipap!

    BalasPadam
  5. Suka lah tengok material kain tu. Ni yang buat rasa nak beli se. Hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. onie pun suka, senang bentuk pastu material dia memang lawa,puaih hati haaa

      Padam
  6. material kain best ni. senang bentuk. hehe

    BalasPadam
  7. Cantik la Onie pakai especially yang no 3 tu. tetiba nampak lembut je mukaaa. eh. Haha

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..