Cara buang label di post entry


Assalamualaikum dan salam sejahtera manusia yang segak sekalian. Amboi, mementang bos oversea..kemain aku menepek depan pc je,ajet ajet buat kerja la ko mek kan?ini semua poyo!hahahahaaha... oh, tara,blog aku dah jadi blog diraja (sangat). Entah kenapa aku pilih warna kuning. Tapi takpelah, aku taknak pink je,dah la bilik pink je,getik ko tahu,haha...

Terima kasih sheda ucu kerana men-design sebuah blog letopkeypad yang tah pape ni,haaaa. Dalam proses nak design blog ni aku nak tambah menu dibahagian bawah header tu. Sekali aku request ke sheda nak ada advertorial,event dan sebagainya. Pastu bila sheda tanya aku balik,setiap post ada ke tak label yang aku request tu kan,oh... time ni aku tak faham lagi..dah lama baru dapat tangkap,kahkah...dasar ketinggalan,haha..


Bila dah faham:-

Cecepat aku select entri mana yang aku nak letak label tu. Choi,bertahun blog... tu pun ko tatau ye mek?malu je,haha






Kalau korang nampak tulisan warna kuning,yup itu adalah label yang aku maksudkan..dan bila aku tengok list label aku,kemain ko mekkkkkkkk...ada jugak label ngantuk baca entri aku?sila tidur.. kahkahkahkah...label berapa tahun punya la,malu je kat orang,haha..


So begini,aku ajar macamana nak delete label yang rasa nak lempang diri sendiri tu haaa,haha..

  • nampak All label yang sebelah kanan?klik situ dan pilih label mana korang nak delete.
  • Aku pilih label MediaTek.Inc ... dan klik label tu.





  • dan dia akan keluar post dimana kita labelkan post tersebut. Korang tengoklah,betapa tah pape label aku letak,malu malu malu,haha...
  • Sebenarnya ada label HAHA,natanggggggg! haha pun nak buat label ke mek?gommmmmm,haha
  • Then,bila keluar seperti gambar di atas, klik edit.








  • lepas klik edit akan keluar seketui begini dan tengok sebelah kanan.
  • Labels






  • Select label dan delete.
  • Klik done
  • Finish.

*begitu juga label yang lain,haha. 
Kelakar pulak rasa tengok label yang aku create dedulu,muahahahahaha.



Oh, sorry la,tajuk pun macam kelakar,hewhewhewhew... dah lama tak godek blog sendiri,yang tahu...klik new post - taip taip taip - publish. Dasar pemalas!haha.. Eh,new entry nanti macam banyak nak cerita,hihi.

Bye!


Salam Sayang,
Mek Onie
letopink@yahoo.com (kenapa takde email orang nak kongsi hati ni?hahahahahaa..bye!)



22 ulasan:

  1. Amboii kuning diraja sangat blog diaaa. Hahaha. Ohh gitu caranya. Mudah je. Chisss. :P

    BalasPadam
  2. ooo cenggitu. sama la. tahun ni baru tahu cara nak masukkan label. betapa bertahun lamanya x sedar kepentingan label. nice tutor

    BalasPadam
  3. assalamualaikum onieee. nice sharing. baru tahu, malam ni juga ku delete semua label merapu tu hahahah lawa header awok ~~~

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam, delete jangan tak delete,hehe

      Padam
  4. thanks for sharing mek! Kemain blog dia warna diraja.. :)

    BalasPadam
  5. kan..banyak dah labels merapu dalam blog nie..bila nak buang gaknya

    BalasPadam
  6. Aiyakk mek..baru godek ke..heehe.makin cun

    BalasPadam
  7. mekkk....nak tukar gak blog tu ha..blom ade mase..dok putih cenggitu je la..sadis..huhu..

    BalasPadam
  8. Nasib baik terjemaah buat label masa fikiran dah mak2. Waras sikit. Hihi.

    BalasPadam
  9. cantik design terbaru ini, nampak lebih kelllassss

    http://www.lovehutladyvitamin.com

    BalasPadam
  10. Balasan
    1. holaaahhhhhh,'HAHA' pun boleh jadi label,kahkahkah

      Padam
  11. Label saya biar ja. wajah baru ni nampak best la

    BalasPadam
  12. Tetiba je aku pun rasa malu dengan label aku...

    BalasPadam
  13. tq..dapat saya buang yg mana tak perlu tu...
    http://ddiamondvitshop.blogspot.com

    BalasPadam
  14. amboy bahasane .. but good post article, saya dah cari cari gimana cara hapus label tuh eh ketemu dimari .. salam mek

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..