The Victoria Guesthouse Hotel Reviews, Bandung



Rasanya jiwa ni macam duduk kat bandung lagi,huwarrrr! Masa berada di bandung kami telah menginap di The Victoria Guesthouse Hotel yang sangat la super awesome dan murah ! actually sangat berbaloi dengan pakej yang kami gunakan dimana hanya perlu bayar kepada RM290 macam tu kepada travel agent dan kami dapat menginap di hotel yang super awesome dan murah ini.

RM290 itu bukan hanya bajet untuk menginap di hotel sahaja, ianya termasuk transport,tipping,tour guide, breakfast 2 hari dan hotel. Gila murah aku rasa. Kalau pegi sendiri-sendiri tanpa travel agent ni aku rasa mesti tak dapat nilai rm290 tu. 

Pada mulanya kami plan pergi 6 orang, pastu yang sorang cancel atas sebab-sebab tertentu. Maka duit kami menjadi RM290,sepatutnya hanyalah RM244. Aku sarankan kalau korang nak pergi under travel agent ni mestilah beramai barulah murah ye,hihi.





Luxurious sangat kot aku rasa,nak menangis rasa bila sampai kat hotel ni,lawa yang amat ! tu baru hotel exterior dia,belum interior dia lagi,haaa... aku rasa yang tengok gambar ni pun mesti rasa nak menangis,haha..

Suasana hotel disiang hari~




Okeh! ni masa first-first sampai sini terus ambik gambar. pulunkan? (haruslah noksss) .Korang nampak tak pintu 'mobil' yang terbukak tu? haaa,tulah transport kita orang sepanjang berada di bandung. Manual ye,bukan auto. haha. 

Bersyukur sangat dapat mobil yang besar biar nanti senang nak baling barang yang beli kat dalam mobil tu,haha.. Cakap pasal mobil ni kan, hoiiiiii, minyak kat sana murah woi,seliter Rp6500 bersamaan rm1.80 duit malaysia jerrrrrrrrrrrrrrrr...






Hotel exterior dah tengok? sekarang aku nak cerita belah interior dia pulak, aku rasa sampai sekarang aku taknak berhenti nangis pasal hotel dia ni memang lawa yang amat!!!!! tak sangka dengan bayaran RM290 pada travel agent tu kami dapat nginap kat hotel serba mewah ni.

Gambar atas ni, masuk-masuk je pintu kat lobi hotel toleh belah kiri terus nampak hiasan perabot yang ni,haaaaa... nak baring golek-golek je rasa kat situ ! Aku rasa nanti nak buat cenggini la rumah aku. Cat dia tu woiii,memainkan peranan betullah! tensi aku,haha..tensi sebab kontemporori,eksklusif dan mewah yang amat!





Tak jadi golek-golek, duduk silang kaki kasi nampak ayu pun hokay dah,hihi :P





Full set furniture yang sangatttt luxurioussssssssssssssssssssssssssss!




Jalan depan sikit nampak benda antik ni,alahaiiiiiiii... cantik lagi,nak menangis lagi bila tengok T_T



Sebab tu aku kata,cat tu memainkan peranan yang amat penting dalam menghias sesuatu ruang dalam rumah. kau tengok yang ni, cantikkan?





Mula-mula pegi dua beg jerrrrrrrrrrrrrrrrr untuk 5 orang,hahahahahaha... kau tunggu balik :P




Ya Rabbi !!!!!! apapasal reception dia klasik yang amat ! furniture dia toksah kata. memang sentiasa mewah, ni yang paling aku suka ada mini library ! gila ah.. idea bernas yang amat sangat!sape yang buat hotel ni ...




Lepas cerita pasal hotel exterior dan interior,sekarang aku nak cerita pasal bilik dia. bilik dia ni pun satu hal ! rasa macam taknak balik. Nak duduk sana lagi rasanya. Tapi serius la,bila aku duduk hotel tempoh mandi aku tak lama seperti aku mandi dirumah,bhahahahahahaha... *aku tau,hana dengan halena mesti tengah kira-kira minit aku mandi :P



Laluan nak kebilik, red carpet red carpet red carpet ! 



Geram aku !



Rules tetap rules ! yang penting setiap rules diletakkan dalam frame yang aku rasa kat ikea tu pun ada! okay,good idea :D



Hannah iolssssssssssssss copek gambar uolssss keh !!!!!!hahaha

See? mabeles tak woi? sepatut dapat extra bed tapi tah macamana la,haha..maka,bersempit-sempit la kami 3 orang di bilik,nasib AKU KECIK ... lalalalalala




hanaaaaa,lawakan wei? nanti aku nak hadiah kawen langsir cenggini eh?haha.. 



Okay,ni aku ada sertakan rate hotel ni. dimana valid dia dari 15.8.2013-31.3.2014. :)
  • rates are inclusive breakfast fot two.
  • check in time after 2pm and check out time before 12pm.
  • late check out until 6pm will be charged 50% off from rate.
  • rates are not valid on special event,holiday season,lebaran,christmas and new year.
  • package rate for group is available on request.
  • change and cancelation of reservations and room type must be done before day-3


Breakfast dia mabeles gila!
Kebersihan super power clean!
Service pun power!
Decorations lagi nak menangis ! cun gilo ..
cuma satu,lebihkan iron pleaseeeeeeeee T_T

4.6/5 bintang aku kasi kat hotel ni, gila vavavom dah aku rasa hotel ni,hihi.. nanti aku nak shoot pre-wedding kat sini jela,haha... :P



Sekian terima kasih dan happy holiday bagi yang nak holiday,hihi

p/s: patut ke aku tukar font kat entry ni?huhu

22 ulasan:

  1. besttttttnyaaaaaaaaaaaaaa mekkkk onieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee pi Bandunggggg beli ole-ole untuk Yaya dak??

    BalasPadam
  2. cantiklah...murah pun murah...

    p/s: awat fontnya tebal sangat?hahaha.. :)

    BalasPadam
  3. lawaaa sgttt la.
    jelesnya dapat pi jalan2.

    BalasPadam
  4. cantiknya tempat penginapan onie..kelassss gitu..:)

    BalasPadam
  5. wak pon dh g bandung jugakkk., hotel murahan jakk.,ahHKs

    BalasPadam
  6. eh...murah juga...kami dulu nginap kat resthouse jer..huhu..rindu pulak nak g shopping kat bandung..terutama kat area factory outlets sana tu..

    BalasPadam
  7. Ni yg rs mcm nk repeat bndg..ayu xsmpt ag nk storymory trip bndung aritu sadisss sgt

    BalasPadam
  8. Wah bestnya jalan2 bandung..
    pernah sampai bali je.. bandung belum.. akan datang insyaALLAH..Hehe
    singgah sini.. salam perkenalan..

    BalasPadam
  9. Huargggghhhhhhhh !!! Manyak caaantikkkkkkk

    BalasPadam
  10. Giler murah giler cantik hotel giler awesome wahhhh rasa nak terbang ke sana sekarnag jugak. Tapi mana nak dapat tiket sini-sana yg murah ek?

    BalasPadam
  11. Best gila dapat travel luar negara ! Ah teringin nak travel lagi tapi kakak SPM pulak so tak dapat travel =_______= Kat tempat receptionist tu lawa :OO

    BalasPadam
  12. emm...slalu jgk g indon...tp xpenah tido hotel yg super cntik ni..mek ambik package ape mek?anwy..msti rsa x cukup kan g sane..lw ley nk duduk lme2..
    #mek...kagum tgk mek..rajin smpan duit sungguh2 =)

    BalasPadam
  13. Hi.. We are Travel agent From Bandung Indonesia.. Kalau mau jalan-jalan di Bandung, Please call us at:
    *Alegre Tours +62 22 720 104 1 (Office) //// +62 857 9345 1234 (Hotline) worldwide1618@gmail.com
    Harga Murah.....

    BalasPadam
  14. Assalammualaikum.. leh share x agent yak bookingkan guesthouse ni

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..