kenapa mesti dentist?



' aku nk tnye soklan lua tajuk nih.. awat hang nak jd dentist?"


' wei,dah kau onie,kenapa duk dentist-dentist bagai,nak jadi dentist ke?'


' minat dentist eh?'




okay mai sini aku nak jawab, soalan pertama datangnya dari mbak chuu ..chuuuu.....jawapannya,bila masa aku nak jadi dentist tatau.... haha....kau ni chuu..


soalan kedua datangnya dari mamalia di formspring....anon punya olang...jawapannya,bila masa aku nak jadi dentist,adoiiiiii...


soalan ketiga datangnya dari mamalia diformspring gak, pon anon punya olang,huhu... aku rasa nak kerat ja mulut anon ni, bila masa aku minat kat dentist doh? dentist umpama makhluk yang paling takut di alam semesta ini... tak kisah la dentist ke doktor ke nurse ke ..yang penting aku seqiyauuuuuuu...kalau boleh nampak klinik nampak sepital aku nak toleh 270 darjah celcius..seqiyau!




meh sini nak jawab pasaipa aku duk tulis kat sidebar belah kanan atasssss (tak atas jugak la,haha) sekali .. DENTIST DATANG PEBETOI GIGI AKU ... dan satu lagi kalau ampa kaki ngomen kat blog aku akan perasan satu ayat mendoakan mocik jumpa dentist..... so nak tau apa cerita aku.... cekidaudddd tang sini,haha ... entri tu ayat dedulu, macam kanak-kanak baru nak belajar menaip,gituuuu..haha...meaw tu nama aku nahhh,bukan nama kucing (saja habaq) ...




dah baca baru ampa tau,sekian~





semakin pendek gigi ku, auntie aku abah aku umi aku hingaq dah aih suh
p pebetoi gigi, aku ni yang duk ketegaq saipa tatau... seqiyau nak jumpak dentist tau dak..?
ampa apa tau? huhu... tunggu nak kawen baru p pebetoi buleh? aiseyman, lelaki sekarang pilih rupa dari hati dan perasaan, so....nvm... takdak laki takdak ayaq mata nohh,tak gitu?miahahaaha...

banyak kali gak kena kutuk dengan kawan baik iaitu kawan kelas aku iaitu lelaki iaitu mereka la penggelak segalanya (ayat keling) ...tapi apa nak buat,takdirrrrrr,haha! nak p jumpak dentist tak berani, tu pasai aku suh ampa doakan aku agar pintu hati aku ni terbuka untuk ketemu sama doktor,tak gitu? so, ayuh mai sini pakat doakan aku noh,doakan lah agar aku kuat semangat,aku ni lemah semangat sikit ...masuk hospital debummmmmmmmmm...tujuan datang sepital nak melawat atuk,last-last orang lain datang melawat aku, sangat drama kan?huhu..


dah la,macam panjang sangat aku rasa kisah tragis aku ni,mohon sekali lagi agar ampa doakan kekuatan aku...insyaAllah bulan 6 ni kalau aku tak ketegaq,haha~


tabung nuff aku dah meninggi (tinggi la sangat,haha...setahun tak cash out ni) ...cash out kang buleh la pebetoi gigi,krohhh~


p/s: semua dah kasi email kat aku, bila nak post hadiah?dah post ke hadiahnya?untuk makluman pemenang giveaway onie, harap bersabar, appointment onie bulan ni sangat padat, sabar ye...

29 ulasan:

  1. HAHA , takpyh nak takut sgt dgn doktor gigi XD

    Dia tak makan org . dia cabut + check gigi je XDD

    BalasPadam
  2. awokkkkk,gegaji dia dengan parang dia tu tak tahan,huhu

    BalasPadam
  3. boleh pula menoleh sampai 279 darjah celcius ye meawwww. hahha

    BalasPadam
  4. pasaipa tak buleh plak? suh patung aku yg tolong pusingkan boleyyyyyy,haha...

    BalasPadam
  5. abislaaaaaaaaa.... kalu hang jumpa dentist... habis suma gigi hang dia cabut... tinggal gusi...

    haaaaaaaaaaaa.....

    kehkehkehkeh...

    BalasPadam
  6. ingat aku ni gigi orang 70-an ka dentist nak cabut?tampaq ang sat g kot,haha

    BalasPadam
  7. lenkali klu nak pengsan cepat2 cri port n posisi yg sesuai supaya tak patah gg hak depan tu ekeke

    BalasPadam
  8. apa hang jumpa aku je... aku pun pakar gak pasal gigi menggigi ni...

    BalasPadam
  9. wassap doc~ hehehe

    p.s ok la tu naik duit nuff, gua nye seminggu dpt brapa sen je..haha makin kedekut diorng ni

    BalasPadam
  10. antara orang yg mendoakan onie p jumap dentist ====>

    BalasPadam
  11. @budakijaupendek terharu la,hehe...measeh :P


    @Chuu Muqhlis dah nak pengsan takdan nak cari port wei,haha

    @Tukang Karut pakar merosakan?gitu?haha

    @Muhammad Saiazuan Norhalik eleh zuan bab temberang tak abih-abihkan,hehe

    BalasPadam
  12. hahaha..rupanya dentist pebetoi gigi awak..bukanlah awak nak jadi dentist..haaha

    BalasPadam
  13. ehh kita serupa !! fatin kalau bab2 ubat, doctor, hospital dan yg seangkatan dgnnya memang meremang bulu roma.. tak suka !! hahahahh

    BalasPadam
  14. akak pon takut jumpa dentist...boleh menangis woo...

    BalasPadam
  15. onie onie onie.. ko ni..pi la jumpa dentist tuuu..dentist skang ni hensem hensem tauuuuuuu..

    dorg gelakkan ko.?? mana.mana.meh sini aku & jue belasah. hohoho..

    BalasPadam
  16. measeh kasi aku semangat,sayang ampa semuaa :))

    BalasPadam
  17. hee..dentist...tak pyh takut nak jumpa dorang..tak makan org pun onie...hee..

    > hee..ok la tu duit nuff makin meninggi...nuff makin kedekut dgn den ni...oppss !! HAHA~

    BalasPadam
  18. Haha.. Saya pun takut gak nak jumpa dentist.. Nway, welkam to da club... :D

    BalasPadam
  19. waahhhhh cepat checkout nuff p perbetoi gg..heheh

    BalasPadam
  20. dulu takut sgt ngan doktor gigi

    hehehe

    BalasPadam
  21. kalau kau jd dentist,cr aku.aku nak cuci gg freeee.hahah
    dan kalau kau nak jumpa dentist,sila laa pegi -.- xkan cuak?haha

    BalasPadam
  22. "lelaki sekarang pilih rupa dari hati dan perasaan"

    aku bila baca part ni jadi blur jap. ehehehe..

    BalasPadam
  23. hee..normal la tu takut jmpa dentist..hee..sbb kita mmg dimomokkan dgn dentist ni suka cabut gigi kita..ahhaha..da la skit kan onie..;p

    tp ni kes lain..onie ko kn g jmpa dentist..jgn takut..tak sakit dah..hee


    pss : pelekat tu 100pcs rm15..mcm mahal dah kan?heee

    BalasPadam
  24. cuak la huiii nak jumpak dentist,haha! depa punya parang menyakitkan,grrrr.......

    BalasPadam
  25. hahaha..ok2 da paham da..hahaha

    BalasPadam
  26. Ain pon tak suka dentist! huhu. Takpa Onie, harap2 Onie dapat dentist hensem la nnt! Sure tak takut! ehehe.

    BalasPadam
  27. dulu pernah g jumpa dentist tp xsuka gak ngn dentist sama macam onie. huhu..

    BalasPadam
  28. oh baru perasan. rupanya dekat komen dgn atas tu ada mention dentist. padanlah dok rasa dentist ni mcm sesuai aje ngn kak onie, Hewhew :3

    BalasPadam

Terima kasih korang sudi komen. Nanti komen la lagi,hehe..