-->

Tip Cinta – Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki serius dengan percintaanya





Beruntung kepada sesiapa yang dapat memiliki atau menawan hati lelaki yang begitu serius dalam hubungan cintanya kerana dalam 1001 lelaki hanya seorang sahaja yang boleh kita percayai. Mana tidaknya lelaki tidak tetap akan pendirianya tentang cinta, pantang melihat dahi licin wanita di depanya mulalah hati dan perasaan membuak-buak untuk memikat sedangkan teman wanitanya ada bersebelahan denganya.

Tetapi sayang ada juga berlaku disebaliknya dimana teman lelakinya sememangnya serius dengan cintanya sampai pasanganya tidak tahu akan perwatakan yang ditonjolkan. Ada juga yang terjadi dimana pasanganya seolah-olah seperti bosan akan tindak tanduknya, maklumlah terlalu romantik katakan J

Saya berkata demikian kerana pernah berlaku pada sahabat saya sendiri dimana teman wanitanya tidak menghargai segala pergorbanan serta kasih sayang yang dicurahkanya itu, kata pasanganya, dia hanya berlakon semata-mata sahaja untuk menjaga hati dan perasaan. Pelik jugakan ada juga wanita yang berperangai begitu, kalau lelaki tak ambil berat dikatanya lelaki itu jahatlah, tak bertanggungjawablah dan pelbagai alasan lagi diberikan.

Sebenarnya berlaku perkara ini disebabkan wanita masih tidak tahu apakah tanda-tanda lelaki berkelakuan begini untuk pengetahuan anda (wanita) lelaki amat jarang menunjukkan kasih sayangnya secara “direct” tetapi dilakukanya tanpa anda sedari.

Oleh itu saya akan kongsikan kepada anda 4 Tip Cinta Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki serius dengan percintaanya

  • Sentiasa menghiburkan hati anda – Pernah tak anda merasainya? Ya lelaki jarang sekali menghiburkan hati seorang wanita apabila dalam kesusahan atau kesedihan. Selalunya sikap lelaki hanya pandang atau diam sahaja apabila temannya mengalami situasi ini.
  • Tidak suka wanita berpakaian menjolokan mata – Ini baginya cukup penting kerana dia tidak mahu temannya dikacau,diganggu atau diperkata dibelakangnya. Hati dan perasaan risau kalau temannya akan beralih arah kepada orang lain.
  • Mudah terasa dan cemburu – Lelaki yang serius dengan cintanya akan cepat terasa atau cemburu (yang tidak melampaui batas ) pada temannya bila tidak mengendahkan segala pergorbanan yang diberikan serta temannya sentiasa melebihkan rakan-rakanya daripadanya.
  • Mudah menitiskan air mata – Anda pernah melihat lelaki menitiskan air mata secara live didepan anda? Jika lelaki mudah menitiskan air mata demi cintanya, jelas menunjukan dia sebenarnya begitu sayang akan hubungan itu dan hendaklah anda menjaganya dengan sebaik mungkin kerana amat jarang lelaki menitiskan air mata disebabkan cinta.

Semoga dengan perkongsian yang tidak sehebat mana ini jika dibandingkan dengan pengetahuan yang dimiliki Allah s.w.t seluas lautan biru tetapi cukup sekadar berkongsikan ilmu untuk memartabatkan cinta berlandaskan islam dimata lelaki dan wanita.

Apa pandangan anda dengan tip Bagaimana ingin mengetahui seseorang lelaki itu serius dengan percintaanya. Sekiranya anda mempunyai pandangan yang berbeza atau ingin menilai tambah boleh kongsikan ia pada ruangan komen dibawah.

Penulis – Zairi Faiezil


Zairi Faiezil seorang Pakar Masalah Cinta yang begitu arif dan pengalaman tentang percintaan kerana pernah lalui pahit, manis dan suka duka dalam percintaanya. – Untuk mengetahui lebih lanjut tentang dirinya boleh layari http://www.cintaohcinta.net kerana disana beliau banyak kongsikan tentang dunia bercinta sepeti tip cinta, kuliah cinta dan masalah cinta.


_______________________________________________

so,lelaki dan wanita diluar sana,apa pandangan anda? setuju atau tak? dan terima kasih sudi baca artikel ni ye.... :) oh yaaa! sebelum tu ada sedikit ucapan dari penulis artikel ni,selamat menonton di sini ya :)
Assalamualaikum

Bosannya! Jam lagi!! Nasib baik ada Body Natur... ;) sini
Mustahil korang akan makan penyu yang hampir pupus, mengapa pula makan telurnya? sini
The Reds have spoken. Time time to elect a winner... sini
Tiket, pasport, dompet dah ada! Apa lagi yang perlu sebelum berangkat pergi melancong? sini

39 comments:

  1. sentiasa menghiburkan hati tu meaw tgk sekarang boleh dikatakan ada la jugak...

    oh yaaa,lelaki tidak suka wanita berpakaian menjolokkan mata? meaw rasa ramai lelaki yang nakkan wanita yang seksi (maaf berkata begini) tapi untuk dipermainkan,bukan untuk dijadikan sebahagian dari hidupnya.. lelaki mana taknak wanita yang sedap mata dipandangkan...


    lelaki sekarang kalau nak kata mudah cemburu tu memang ada, tapi cemburu lelaki sebenarnya cemburu yang paling kuat berbanding wanita,setuju tak? sesetengah lah....


    dan akhir sekali, lelaki yang mudah menitiskan air mata ... sangat kagum dengan lelaki yang menjatuhkan air matanya disebabkan cinta... :)


    sekian,

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah, pasangan sekarang begitu lah..hehe...

    btw selanat hari raya ntk meaw!

    ReplyDelete
  3. Errr,

    aku takda pengalaman lagi


    wahahahahha!!

    ReplyDelete
  4. semua tips tu terkena kat aku je...sadis..

    ReplyDelete
  5. Tips nombor 1 dan 2 amat benar.

    ReplyDelete
  6. 1001 lelaki hanya seorang sahaja yang boleh kita percayai ??





    ermm..aku lah tu sorang..haha

    ReplyDelete
  7. @sifu im yeke ? mai nak tgk mai....... eleh sifu ye jela ko ni....

    ReplyDelete
  8. errr yg menangis tu belum pernah lagi.haha

    ReplyDelete
  9. buat masa nie nampak macam ada ciri-ciri tersebut...ada tips pasal nk knal pasti permpuan pulak tak?:)

    ReplyDelete
  10. seseorang lelaki hanya serius apabila dia mengajak anda berkahwin.

    ReplyDelete
  11. @Ana Ghazali ana,insyaAllah... nanti meaw bagi tahu kat penulis ye :)

    ReplyDelete
  12. aku tak tau apa2.. cukup aku sayang ngan si Sumandak sudey.. ho ho ho.. ^_^.v..

    ReplyDelete
  13. aishhh mna la nk crik y sorg tuh huhuhuhu....

    ReplyDelete
  14. ade jugak eh perempuan yg boring dengan lelaki mcm tu? peh. mmg tak mghargai betul lah. ingat senang ke nak jumpa lelaki yg betul2 baik sekarang ni.

    ReplyDelete
  15. okey sedang mencari..mocik meaw tlg carikkan bole??hahahah

    slamat hari raya meaw !=D

    ReplyDelete
  16. nak cari yang sempurna di mata memang payah.. setiap orang ada kelebihan dan kekurangannya..
    terima dengan seikhlasnya..

    ReplyDelete
  17. eh ade smbungan pulak kat komen yek meaw. hehe

    mmg susah nak cari lelaki yg betul2 serius dlm bercinta tp once dah jmpe, kita akan tuhu lelaki tu mmg untuk kita.. cewah ayat... :P

    ReplyDelete
  18. betul tu,,yang tak suke jolok mate tu betul gak, tapi tu wanita akhir yg dia akan pilih untuk jadi minie dia.. =]

    ReplyDelete
  19. haaaa..no komen la aku..haha..
    apa2 pun, depend jgk la dgn owg mcm mna kn...

    ReplyDelete
  20. Tidak suka wanita berpakaian menjolokan mata- itulah sy. cewahh :)

    ReplyDelete
  21. hurmm..betol..sumenye betolll...tp kadang lelaki ni jd macam ni lepas sume nye dh terlambat kan.hhuu

    ReplyDelete
  22. Nak carik yang sempurna memang susah kan...tapi Allah maha besar, Dia tahu mana yang sempurna untuk kita! :)

    ReplyDelete
  23. aww, sweet betul kalau ada lelaki macam tu dalam hidup nana. :DD

    and btw, i'm new in blogging world, feel free to read my blog. :D

    http://nanazai10.blogspot.com/2011/08/say-no-to-these-types-of-guys.html

    ReplyDelete
  24. ouh that's great ! saya sokong dengan tips ini :)

    ReplyDelete
  25. ala oniee sedih ah gini. asal ciri2 ni takdak pon dekat laki yg minat aku tu. hahaha (perasan)

    okeyy. aku main2 ja.

    amboih, skrg nak tuka genre blog tangkap cinta ke hape wehhh :P

    ReplyDelete
  26. Alhamdulillah..hehe

    ReplyDelete
  27. Koleksi cerpen, tip cinta, madah puisi cinta, mutiara kata, persediaan perkahwinan, peraduan cerpen dan artikel http://teman-cintahatiku.blogspot.com/

    ReplyDelete
  28. gud input..:)
    klau2 rjin,jenguk2 lah ke blog ana yerk..ibnu-elyas.blogspot.com

    ReplyDelete
  29. nice input..:)
    btw, kalau xkeberatan singgah2 ler ke blog saya..ibnu-elyas.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. alaaa :( my bf xde ciri2x nee laa :(

    ReplyDelete

Terima kasih sudi komen ^_^

 

Template by BloggerCandy.com